PTC Cup

Je bent jong en je wilt wat!

 
 
 
Racen bijvoorbeeld. Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar met de PTC- Cup worden je dromen misschien werkelijkheid. Als basis dienen de populaire en uiterst betrouwbare Peugeot 107, Toyota Aygo en de Citroën C1. Je rijdt op de circuits van Assen, Zandvoort, Meppen (Duitsland) en Zolder (België) en doet onvergetelijke ervaringen op. Je rijdt in een optimaal geprepareerde auto, die aan alle veiligheidseisen voldoet. Licht, wendbaar, zuinig en uiterst competitief. In een klasse van gelijkwaardige auto’s, dus het komt écht aan op jouw vaardigheid, inzicht en ervaring. Schakel vandaag nog over naar de volgende versnelling in je leven en maak de opstap naar de leukste en jongste raceklasse van Nederland!

Welke wagens zijn toegelaten?

Zoals de letters al doen vermoeden zijn er in de PTC-cup wagens toegelaten van Peugeot, Toyota en Citroën. Om specifiek te zijn gaat het om de driedeurs modellen 107 van Peugeot, Aygo van Toyota en de C1 van Citroën. Alle drie modellen zien er niet alleen nagenoeg hetzelfde uit maar beschikken ook over dezelfde krachtbron. Gelijke wagens dus.

 

 

Betaalbaar!
Racen met een PTC-cupwagen is de ideale entree in de wereld van de autosport. Op een betaalbare, veilige manier doe je enorm veel circuitervaring op en leer je je auto perfect beheersen. Het kostenplaatje is in alle opzichten gunstig: aanschafprijs, running costs en afschrijving zijn ongekend laag.



Raceklaar
Je gaat het circuit op met een kant en klare racewagen. In samenwerking met een aantal professionele partners is de PTC-Cupwagen perfect voorbereid voor een spannende cup. Van binnen is de auto zo goed als gestript en voorzien van een FIA-goedgekeurde rolkooi, een racestoel, een zespunts veiligheidsgordel en een racestuur.
De motor levert zo’n 10 pk meer dan normaal gesproken het geval is. Reken dus op ongeveer 80 pk, bij een voertuiggewicht van slechts 700 kg. Dat zorgt voor prima prestaties!
Aan de buitenkant onderscheidt de cupauto zich door een verlaagd onderstel, aangepaste voorwielophanging, lichtmetalen wielen met sportieve banden en een bescheiden achterspoiler op het dak. Ready to race!

Streetlegal
De PTC-cupwagen waarmee wordt gereden mag dan geschikt zijn voor gebruik op het circuit, hij is ook daar buiten inzetbaar. Hij is immers vrijgesteld van wegenbelasting en BPM, iedere auto staat dus gewoon op kenteken. Wie zijn of haar auto buiten het circuit wil gebruiken voor reclame en promotie kan er stad en land mee afrijden, mits verzekerd, op goede banden en voorzien van kentekenplaten.
 
 
Wat kost een weekend racen?
Per evenement betaal je startgeld, brandstof en de variabele lasten zoals banden, remmen en eventueel schadeherstel en andere zaken. Reken op ongeveer € 750 per racedag (1 vrije training 1 kwalificatie training en 2 races van elk 12 rondes).
De uitrusting van een PTC cup auto.
4 banden semi slick, streetlegal
4 hoodpins (motorkapvergrendeling)
4 lichtmetalen wielen
Aangepast motormanagement
Aluminium/kunststof deurpanelen
Aluminium vloerdeel
Brandblusser
Dakspoiler, origineel
Hoofdstroomschakelaar
Raceonderstel, inclusief andere veren en dempers van AST
Racestoel en harnasgordel
Racestuur met naaf
Remleidingen Aeroquip
Rolkooi

Contact
Peter Grondel   EMAIL: peter@grondel.info